Αρχική Διατροφή Η Ζάχαρη Ανεβάζει Την Πίεση. Φάτε Αλάτι Άφοβα!

Η Ζάχαρη Ανεβάζει Την Πίεση. Φάτε Αλάτι Άφοβα!

Η υπερβολική χρήση αλατιού έχει συνδεθεί με την αύξηση της αρτηριακής πίεσης και την επιβάρυνση της υγείας της καρδιάς. Αμερικανοί επιστήμονες ισχυρίζονται ωστόσο, ότι η ζάχαρη ίσως να είναι πιο βλαπτική για την καρδιά από το αλάτι.

Η Ζάχαρη Ανεβάζει Την Πίεση. Φάτε Αλάτι Άφοβα!

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ζάχαρη πρέπει να αναλογεί σε λιγότερο από το 10% της συνολικής προσλαμβανόμενης ενέργειας, ανά ημέρα, δηλαδή το πολύ 50g ζάχαρης, για έναν μέσο ενήλικα.

Η μείωση του ποσοστού αυτού στο 5% μπορεί να αποφέρει επιπρόσθετα οφέλη στον οργανισμό. (OnMed.gr)

Φαντάζομαι θα πέφτετε από τα σύννεφα διαβάζοντας ότι οι υδατάνθρακες παίζουν ρόλο στην αύξηση της υπέρτασης. Δεν είναι καινούρια άποψη, αλλά σίγουρα δεν είναι και τόσο παλαιά, όσο χρειάζεται για να κατοχυρωθεί ως σωστή.

Βλέπετε, όσο περισσότερα χρόνια κάτι θεωρείται δεδομένο, τόσο δυσκολότερο είναι να πειστεί ο κόσμος ότι τελικά μπορεί να μην ισχύει. Θυμάστε τι τραβήξαμε μέχρι να αποδεχτούμε ότι η γη είναι στρογγυλή και γυρίζει;

Έχω μπροστά μου μια πληθώρα από άρθρα που αναφέρονται στον τρόπο που η ζάχαρη παίζει ρόλο στην αύξηση της πίεσης. Όλα αναφέρουν μια συγκεκριμένη πηγή, την οποία έκανα μεγάλο αγώνα να ανακαλύψω γιατί κανείς δεν δημοσίευσε το link.

Απλά έγινε αναμετάδοση των γεγραμμένων σε κάποια ιστοσελίδα από όλες τις άλλες.

Μετά από ώρες αναζήτησης κατέληξα στο αρχείο του American Heart Association, όπου κατάφερα να βρω δημοσιευμένα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας τα οποία βρίσκονται εδώ.

Η μελέτη

Στην συγκεκριμένη μελέτη συμμετείχαν 2.696 άντρες και γυναίκες, ηλικίας 40 έως 59 ετών, ΗΠΑ και Βρετανίας.

Σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές περιστάσεις, οι εθελοντές κατέγραψαν αναλυτικά ό,τι έτρωγαν και ό,τι έπιναν, ενώ έδωσαν και δείγματα ούρων.

Επιπλέον, οι ερευνητές μέτρησαν την αρτηριακή τους πίεση.

Όπως έδειξαν τα στοιχεία, όσοι εθελοντές έπιναν ένα ή περισσότερα ροφήματα με ζάχαρη την ημέρα, κατανάλωναν την περισσότερη ζάχαρη στην διάρκεια της ημέρας.

Επιπλέον, κατανάλωναν περισσότερες θερμίδες από τη διατροφή τους σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν ροφήματα με ζάχαρη – η διαφορά μεταξύ τους ήταν κατά μέσον όρο 397 θερμίδες την ημέρα.

Για κάθε έξτρα κουτάκι ροφήματος με ζάχαρη που έπιναν οι εθελοντές, η μέση συστολική πίεση (ο μεγάλος αριθμός στην μέτρηση) παρουσίαζε αύξηση κατά 1,6 χιλιοστά της στήλης υδραργύρου (mmHg) και η μέση διαστολική πίεση (ο μικρός αριθμός στην μέτρηση) κατά 0,8 mmHg. (πηγή: Web Only, πλήρες άρθρο στο ygeia.tanea.gr)

Οι Αμερικανοί επιστήμονες επικαλούνται εκτός από τα δικά τους ευρήματα και σύμφωνα με το protothema.gr, πρόσφατη γαλλική μελέτη στην οποία συμμετείχαν 8.670 Γάλλοι άνω των 18 ετών, η οποία δεν «βρήκε» σύνδεση μεταξύ της πρόσληψης αλατιού και της υψηλής πίεσης.

Η Γνώμη Του Ειδικού

Στο Iatronet.gr o καθηγητής καρδιολογίας κύριος Δημ. Κρεμαστινός γράφει ότι η ζάχαρη, που αποτελεί βασικό συστατικό κάθε γλυκού, προκαλεί αυξημένη έκκριση της ινσουλίνης, η οποία με τη σειρά της προκαλεί αύξηση της αδρεναλίνης, η οποία σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει μεταβολή του τόνου των αρτηριών και να παρατηρηθεί αύξηση της πίεσης.

Σχετικά με την μελέτη, ο καθηγητής συμπληρώνει ότι το μήνυμα της δεν θα πρέπει να παρεξηγηθεί. Αλίμονο αν οι άνθρωποι πάψουν να τρώνε γλυκά, να πίνουν χυμούς ή αναψυκτικά.

Όμως θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η αυξημένη κατανάλωση γλυκών, σε συνδυασμό μάλιστα με αλμυρά φαγητά που περιέχουν αυξημένη ποσότητα αλατιού, αναμφισβήτητα δημιουργούν προϋποθέσεις αύξησης της πίεσης.

Άλλωστε είναι γνωστό ότι η αυξημένη ποσότητα ζάχαρης οδηγεί στην παχυσαρκία, που και αυτή με τη σειρά της προάγει την υπέρταση (αυξάνει την πίεση).

Αλάτι ή ζάχαρη;

Εικόνες: stethnews.com, blog.brainhq.com

Κάποιοι σχολιάζουν σε διάφορες ιστοσελίδες, ότι δεν αρκούν μια δυο έρευνες για να ανατρέψουν κατεστημένες επιστημονικές θέσεις ετών.

Οφείλω να συμπληρώσω επίσης ότι ίσως τα δείγματα των ερευνών να είναι κάπως στοχευμένα, αφού περιείχαν εφήβους κυρίως.

Όπως και να έχει όμως, οι αριθμοί είναι αριθμοί. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν.

Ξέρετε, πάντα χαίρομαι όταν κάποια επιστημονική κοινότητα ανακοινώνει κάτι που έχω προσωπικά ακολουθήσει στην ζωή μου, αλλά και το έχω προτείνει σε δικούς μου ανθρώπους.

Αν μάλιστα αναδημοσιευθεί από έγκυρες και παγκοσμίως αναγνωρισμένες δημοσιογραφικές ιστοσελίδες, τότε… χαμογελώ και προχωράω.

Μισώ την ζάχαρη. Θεωρώ ότι είναι ένα εθιστικότατο δηλητήριο που ευθύνεται για όλες τις παθήσεις της εποχής μας.

Αποφεύγω επίσης τους υδατάνθρακες. Όλους. Χωρίς εξαίρεση. Δεν τους χρειαζόμαστε. Ζήσαμε 3 εκατομμύρια χρόνια χωρίς αυτούς.

Το σιτάρι το γνωρίσαμε πριν 10 χιλιάδες χρόνια. Δεν το σηκώνει το σώμα μας. Δεν έχουμε προσαρμοστεί ακόμα στα νέα τρόφιμα. Το ίδιο ισχύει και για το καλαμπόκι. Και για τα όσπρια.

Αυτή είναι μια άλλη συζήτηση όμως που θα φροντίσω να την κάνουμε σύντομα…

Τι Ρόλο Παίζει Το Αλάτι Στον Οργανισμό Μας;

Το αλάτι βοηθά στη διατήρηση του κανονικού όγκου του αίματος στο σώμα και βοηθά επίσης στη διατήρηση της σωστής ισορροπίας του νερού μέσα και γύρω από τα κύτταρα και τους ιστούς για τη σωστή λειτουργία.

Το αλάτι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πέψη και είναι απαραίτητο για την επίτευξη ενός τακτικού καρδιακού παλμού.

Βοηθά επίσης το σώμα στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και είναι απαραίτητο για την εξισορρόπηση της ποσότητας καλίου στο σώμα με σκοπό τη βέλτιστη λειτουργία των μυών και των νεύρων.

Και ας μην ξεχνάμε τι κάνει για μας εκτός από το σώμα – το αλάτι είναι αυτό που κάνει τη γεύση των τροφίμων νόστιμη! (TotalFitness.gr)

Ζάχαρη Και Αλάτι – Προσέξτε Τα Και Τα Δυο Για Να Μην Έχετε Πρόβλημα Με Την Υπέρταση

Αυτό είναι όλο. Δεν έχετε να χάσετε κάτι αν εκτός από όλα όσα σας έχει προτείνει ο γιατρός σας ή έχετε αποφασίσει μόνος-η σας να ακολουθήσετε, φροντίσετε να μειώσετε και την κατανάλωση ζάχαρης.

Κακό δεν κάνει, καλό κάνει, για να το πούμε και πιο απλά.

Πετάξτε το βάζο με τη ζάχαρη από το ντουλάπι και όταν περνάτε μπροστά από το περίπτερο, γυρίστε το κεφάλι σας με περιφρόνηση.

Αφήστε το σχόλιο σας και πείτε μου τη γνώμη σας. Ελάτε να μισήσουμε παρέα την λευκή εξάρτηση που κυριεύει το σώμα μας πριν ακόμα αρχίσουμε να περπατάμε!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here