Κρυμμένες Θερμίδες: Τροφές Με Ζάχαρη Και Αλάτι

Κρυμμένες Θερμίδες: Τροφές Με Ζάχαρη Και Αλάτι

1124
0

Προσπαθείτε να κάνετε δίαιτα. Ακολουθείτε τις γνωστές και πολυδιαβασμένες συμβουλές αδυνατίσματος. Δεν χάνετε γραμμάριο. Τι μπορεί να κάνετε λάθος;

Κρυμμένες Θερμίδες

Υπάρχει κρυμμένο αλάτι και ζάχαρη σε τροφές που θεωρούμε ότι δεν παχαίνουν;

Η Κλειώ Δημητριάδου (κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος, MSc) στο προσωπικό της blog αναφέρει ότι υπάρχουν τροφές παγίδες, τις οποίες τρώμε γιατί θεωρούμε ότι έχουν λιγότερες θερμίδες, ενώ στην πραγματικότητα κρύβουν ζάχαρη κι αλάτι!

Πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: και τα δύο είναι ανθυγιεινά αλλά η ζάχαρη μας δίνει θερμίδες (μάλιστα 4 ανά γραμμάριο), ενώ το αλάτι όχι.

Κρυμμένη ζάχαρη υπάρχει παντού και ειδικά στα αρτοσκευάσματα (πχ. ψωμιά, κριτσίνια, μπάρες δημητριακών κλπ).

Ακόμη, τη βρίσκουμε σε διάφορα επιδόρπια γιαουρτιού αλλά και σε πολλά ροφήματα που υποτίθεται ότι είναι καφές αλλά είναι στην πραγματικότητα… γαλακτομπούρεκα!

Στα αναγραφόμενα συστατικά ενός προϊόντος, όσο πιο ψηλά στο κείμενο αναφέρονται η ζάχαρη, το σιρόπι γλυκόζης, η φρουκτόζη, η δεξτρόζη (ας μην ξεχνάμε τις διαφορετικές ονομασίες για την ζάχαρη), τόσο πιο πολλή ζάχαρη περιέχει.

Σε γενικές γραμμές, τα 10 γραμμάρια σακχάρων/100 γραμμάρια τροφίμου θεωρείται υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, ενώ τα 2 γραμμάρια σακχάρων/100 γραμμάρια θεωρείται χαμηλή περιεκτικότητα. (doctoranytime.gr)

Το αλάτι υπάρχει επίσης παντού, αλλά πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα τις κονσέρβες και τα αλλαντικά ακόμα και τα light. Καλό είναι να διαβάζουμε τις ετικέτες των τροφίμων, όπου αυτές υπάρχουν.

Ναι… Το ψωμί έχει αλάτι.

Μια φέτα ψωμιού δεν βλάπτει, κανείς όμως δεν σταματά στη μία, που ανάλογα με τον τύπο του ψωμιού περιέχει 100-200mg νατρίου. Να θυμάστε ότι νάτριο δεν έχει μόνο το κλασικό ψωμί αλλά και τα γλυκά αρτοσκευάσματα. (onmed.gr)

Ναι… Τα δημητριακά έχουν αλάτι.

Οι περισσότεροι θεωρούν ότι τα δημητριακά αποτελούν πηγή ζάχαρης και όχι νατρίου, δυστυχώς όμως συνδυάζουν και τα δύο. Κάθε μερίδα μπορεί να φτάνει και τα 240 mg νατρίου, όταν η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ανέρχεται στα 2300 mg (1 κουταλάκι του γλυκού).

Δεν είναι δύσκολο να ελέγξετε τις ποσότητες αλατιού και ζάχαρης στα φαγητά σας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μάθετε σιγά σιγά τις αναλογίες σε κάθε τροφή. 

Με τον καιρό θα μπορείτε να ξέρετε πάνω κάτω πόσο αλάτι ή ζάχαρη περιέχει μια τροφή. Είναι ένα είδος εκπαίδευσης. Σίγουρα κάποια στιγμή γίνεται πιο εύκολο!

ecover-300

 

Δεν Ξέρεις Από Που Να Ξεκινήσεις;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μου και θα σου στείλω τώρα ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ το ηλεκτρονικό βιβλίο που θα σου δείξει τον δρόμο για να αλλάξεις την ζωή σου!

Μισώ το spam όσο κι εσύ! Δεν θα διαθέσω ποτέ τα στοιχεία σου σε τρίτους.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ